Kul lista!

Jag ska nu fylla i en mkt kul lista som jag helt brutalt lånade av den här tjejen http://idamli.blogg.se/.  Hon hade sj lånat den av Kenza så jag tror inte att det är någon fara att låna den ;).

Fyra jobb jag haft:
Det börjar bra xD Har inte haft något jobb xD

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Titanic, shoouu, big surprise, nej men jag ser den så sällan att den är lika grym varje gång jag ser den, min favoritfilm of all times ;).
När Harry mötte Sally, jävligt underhållande film som jag har sett skitmånga gåner och kommer se skitmånga gånger till.
Notting Hill, Hugh Grant klockren, dialogen är klockren, karaktärerna är klockrena! Hela filmen är spot on!
Love actually, gör alltid mig glad i juletider, och även i julitider :D

Fyra ställen jag bott på:
Hhöhö, fail även på denna frågan, har bott här på landet i hela mitt liv, men nästa vecka rörs det om i grytan lite
;)

Fyra TV-programm jag älskar att titta på:
Top model, jag älskar det här programmet, sett alla säsonger förutom sista, (för jag tyckte det var onödigt att ge tjejer som är 165 cm långa hopp om att bli toppmodeller, lets face it, det kommer inte hända om inte modeindustrin ändras). Det var perfekt när man kom hem halv 4 förra året att göra iordning lite fika och sätta sig och kika på top model. Min favoritdel i programmet är när man får se bilderna!
Sex and the City,
i mina ögon en tidlös serie som passar alla åldrar med roliga karaktärer som visar att olikheter matchar.
Family Guy, Simpsons, Southpark, de 3 tecknade skitprogrammen xD Simpsons har så jävla rolig dialog, Family Guy, är helt sjukt, och Southpark är fult och sjukt, blir inte bättre! BUTTERS ÄR BÄST!
Project runaway, när man får se de färdiga plaggen är det bästa i hela programmet tjoohoo. Dock tkr jag det är roligast att kolla på de gamla avsnitten.

Fyra platser jag har semestrat på:
London 2 ggr, första gången med da family, andra gången på klassresa! Min favoritstad och kommer alltid vara det. Jag tkr det är grymt kul att sitta och kika när man åker tunnelbana, mkt udda folk för en lantis som jag. Vill åka dit snart igen!
Indien, en väldigt overklig resa. Mina föräldrar har fadderbarn i Tamil Nadu i södra Indien. Vi åkte dit och spenderade lite mindre än en vecka på vichan vid skolan vi stödjer, och kollade även på andra projekt. Resten av tiden spenderade vi på ett ganska tråkigt hotel vid havet, men som låg nära en stad som hade ett världsarv, med typ andtikt stenpalats, maffigt! Vi skulle åkt över till Kerala på västkusten där man kunde bada i havet(man kunde inte bada i havet på östkusten där vi var, havet var för strömt) men mamma var tvungen att åke hem och jobba, så det får bli en annan gång ;).
Frankrike, sommaren när jag var 8? 9? jag minns inte riktigt, åkte vi till typ en kristen mötesplats som heter Taize, det blev inte så mkt gudsnack får oss skitungar. Jag tror att de har tusentals besökare varje år. Jag kommer bara ihåg att det var kul i barngrupperna vi fick vara i , och att stället serverade vidrig lunch och middag. Men frukosten var god, den minns jag än. Baguett, smör, chokladbit och varm choklad som man kunde tillsätta socker i om man ville (vilket jag gjorde) .
Norge, när jag var 12 eller något åkte vi och fjällvandrade. Jag var lite fjortis i förtid så jag tyckte att vandringen var pest och pina, men man minns fortfarande den maffiga utsikten.

Webbsidor jag besöker dagligen:
Facebook, det är något beroendeframkallande med denna mytomspunna sida ;), fasstän ingen kommenterar eller skriver något går man in och kollar ändå.
Blogg.se, måste ju logga in på bloggen, höhöhö xD
Youtube, går in och kikar videos rätt ofta, tkr det är kul :D
Ett stort gäng bloggar, så många att jag räknas som en nolifer ;)

Fem favorit-maträtter, lade till en höhöhög:
Pizza med jävligt mycket kebab och bearnaisesås, dock äter jag inte kebab, synd för mig.
Min egna hemlagade risotto, så satans god.
Stekt lax, finns inget bättre.
Lövbiff med fett mycket bearnaisesås och klyftpotatis, detta kommer jag aldrig äte mer tyvärr :D Död kossa=inte bra!
EN FET JÄVLA LAMMSTEK, fy Alma, dött lamm= inte bra, inte bra alls.

Fyra ställen jag vill vara på just nu:
Sittandes i en stol i vita huset som president över USA, då skulle USA rocka fett ;).
I en cool second hand affär med pengar i fickan, just nu befinner jag mig inte i en second hand affär och har inte ett öre att spendera ;)
På stadspromenad i Rom, skulle inte sitta fel, Rom vekar spännande.
På en strand  under ett parasoll med en 4 liters karaff med apelsinjuice, apelsinjuice är gott :D



WHOOAAH!! Jag fick en kul ide för er som är smått utråkade! Fyll i denna listan och länka er själva i kommentarsfältet, jag är skitsugen på att se jag ni skulle skriva ;)  Det är ett tvång! :D




Kommentarer
Postat av: David

haha låter gudomligt! :D

2010-08-14 @ 18:28:07
URL: http://daynight.devote.se
Postat av: linnea :]

Nu har jag utsett en vinnare i dagens blogg!

kolla om det var just du som vann! :)

2010-08-14 @ 18:51:39
URL: http://linneagulliksson.blogg.se/
Postat av: Karin

Så, nu har jag gjort listan! :)

2010-08-14 @ 19:25:18
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/
Postat av: Alma

David: Hahah, heck yeah xD

Linnea:Ima do that!

Karin: Ohh, då går jag in och kollar hhihi ;D

2010-08-14 @ 19:27:31
URL: http://almalovesitorhatesit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0