Schema!

Tjoflöjt skitungar :D Nu har jag fått reda på mitt schema, för första året på gymnasiet ( hoho alma börjar bli stor nu)! Det ser rätt hyffsat ut, lektionerna vart inte bedrövligt långa och rasterna inte extremt korta, ( som det var i nian, fan, vi hade fyllspäckat schema från klockan halv nio till 20 över 3 nästan varje dag med 5 minuters raster, det var hemskt, tvi!) meeeen hur tänker dom när vi kommer sluta halv 5 nästan varje dag??? Okej att dagarna är rätt softa annars, men halv 5 är lite sent för jävligt sent att sluta. Tur då att jag har kommer ha 200 m till skolan i år, tji fick ni alla bussdräggare :D , neh nu ska jag vara snäll :D Det var ju inte jag som fick traska ner en 1km i 10 minusgrader förra vintern neh xD

En annan sak som verkar grymt på gymnasiet är antalet ämnen, fel av mig, kurser, man får betyg i. I högstadiet hade vi 16 ämnen, som man dessutom kunde sänka sig i. Nu ska jag typ läsa:

Matte A och B, matte är okej, lite tråkigt bara, lektionerna kommer inte bli desamma utan Elin att sjunga med, boxa på och prata med :(. Btw suger jag på ekvationer,må djävulen grilla detta påfund, hoppas jag slipper ekvationer ( glöm din dröm Alma)
Svenska A, Svenska är trist, vilket är konstig för jag gillar att prata ( jahha, menar du det?...) och prata, det gör jag ju på Svenska (och på svenskalektionerna x) ).Grammatik är det värsta som finns, hoppas jag slipper det (glöm din dröm Alma)
Engelska A, engelska är superkul, om jag nu kommer tycka det om en månad xD
Historia A, hmmm, det kan nog bli okej! ni som har haft Freiman vet att man inte kan ämnet så bra eftersom han hellre snackade om hur läkaren rensade hans prostata på lektionerna... x)
Kultur och Idéhistoria,
Har inte en susning om hur detta kommer bli! Är förväntasfull!
Arbetsmiljö och säkerhet,fyyy, tviii, fick vara med på en lektion av detta ämnet, har aldrig vart med om något så sövande :/

sen blir det inte mkt mer råplugg :D Jag har ju såklart en hel del musikämnen också, vilket ska bli trevligt :D Rektorn ska försöka fixa så att jag får Sång A, me guusta :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0